فرزام مردادیان

اطلاعات شخصی

  • تاريخ عضويت: 1392/03/10
  • بازديد از پروفايل: 61688
  • محل سکونت: تبريز
  • تاریخ تولد: 1361/06/10
  • آثار ارسالی: 507
  • وب سايت: www.farzammordadi@yahoo.com
  • خروج

لیست دوستان

لینک های مورد علاقه

بررسی کامل Hyundai Sonata 2016 . ـ[153 بازدید] [7 امتیاز]

http://veneno.ir/wp-content/uploads/2016-Hyundai-Sonata-Hybrid-29.jpg

 

 

 

نسل هفتم هیوندای سوناتا دو مدل جدید برای مدل سال ۲۰۱۶ بدست آورده است . یکی از این مدلها ، یک خودروی هیبریدی است که از مدل هیبریدی نسل ششم پیروی میکند و دیگری هیبرید پلاگین است که کارآیی و بهروری بسیار بالاتری را ارائه میدهد.

 

 

 

تغییرات ظاهری برای برادر هیبریدی وجود دارد اما این تغییرات ظریف است . ظاهر جلو و عقب آن کمی متفاوت بوده و پنل عقبی کناره های بلوکی تر و اریب تری دارد .به طور مشابه ، مدل هیبریدی چرخهایی با پره های گسترده داشته که برای کاهش درگ است . در واقع هیوندای می گوید مدل جدید در شکل هیبریدی ضریب درگ یکسانی با مدل تسلا S دارد . به طور کلی ، مدلهای هیبریدی و هیبرید پلاگین سوناتا ، بسیار شبیه برادر بنزینی خود هستند .

 

 

 

نسل ششم سوناتا با معرفی طراحی فلویدیک (fluidic) هیوندا توجه بسیاری از افرا را به خود جلب کرد و هیوندای جدید طرح فلویدیک ۲ (fluidic 2) را به تن کرده است که بر روی تمام مدلهای هیوندای بعدی دیده خواهد شد .

 

چه چیز های جدیدی به سوناتا ۲۰۱۶ اضاف شده است؟

 

 

 

بزرگترین تغییر در خط تولید امسال ، اضافه کردن مدل PHEV است . هیوندای از باطری های لیتیوم یون-پلیمر به جای باطری های یون لیتیومی استفاده میکند .به همین خاطر این پک باطری انرژی را بهتر گرفته و توزیع میکند. برآورد مسافت پیموده شده گاز از EPA برای خودروهای هیبرید پلاگین تا به امروز در دسترس نبوده است اما هیبرید معمولی به نظر مسافت پیموده شده ۴۰MPG یا ۵.۸۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در سطح شهر ، ۴۴MPG یا ۵.۳۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در برزگراها داشته و میانگین مسافت پیموده شده ۴۲MPG یا ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است . هیوندا تخمین می زند که مدل هیبرید پلاگین در رانندگی های بین شهری و بزرگراهها ، مسافت پیموده شده ۴۰MPG را داشته باشد . PHEV Accord به خاطر ذخیره سازی محدودش کمیاب است بنابراین این خودرو ممکن است برای سازش منظقی ساخته شده باشد .

 

http://veneno.ir/wp-content/uploads/2016-Hyundai-Sonata-Hybrid-37.jpg

 

از دست دادن ؟

 

 

 

خوب یا بد ، مدل هیبریدی و PHEV با کمبودهایی مواجه اند . تجهیزات انتقال قدرت هیبریدی نیازمند فضای بسته بندی بیشتری نسبت به طراحی احتراق داخلی هستند . گاهی اوقات شما از صندلی عقب تاشو برای افزایش فضای باطری چشم پوشی میکنید . سوناتا هیبرید ۲۰۱۶ در مقابل ۱۶.۳ فوت مربع فضای بار هیوندای معمولی ، ۱۳.۳ فوت مربع فضای بار دارد که تنها ۶ درصد امتیاز دارد . همچنین این شرکت ، هیوندای هیبریدی با اندازه متوسط را در انتهای مجموعه ی رقابتی خود برای فضای بار قرار میدهد. با وجود این ، سوناتا ی هیبریدی دارای یک کف بار مسطح در صندوق است که در این نوع وسایل نقلیه بی سابقه بوده است . جای پا در سوناتای هیبریدی تقریبا با رقبای خود هم تراز بوده است که بسیار مهم است زیرا نسخه های قبلی نسبت به مدل جدید یک اینچ خسیس تر بوده اند . همچنین فضای سر نیز در نسل جدید بسیار بخشنده تر بوده است .

 

http://veneno.ir/wp-content/uploads/2016-Hyundai-Sonata-Hybrid-22.jpg

 

 

یک مقدار راحت تر

 

 

 

سر و صدای این خودرو در جاده بسیار کمتر شده است . البته صدای بیرونی به طور کلی از بین نرفته است اما باز هم نسبت به مدلهای قبلی این سر و صدا کمتر شده است . صندلی های یکنفره جلویی و صندلی های عقبی قایقی بسیار راحت هستند. تنظیم صندلی راننده و فرمان برای داشتن یک موقعیت راحت بسیار آسان است. مانند بیشتر سدانهای مدرن ، استفاده ی موثر از پنجره های عقبی غیر ممکن است اما دوربین دید از پشت هیوندا ، کار نشان دادن دید با زاویه ی گسترده را انجام میدهد بنابراین دنده عقب رفتن در مواقع ضروری آسان شده است . مدلهای هیبریدی جدید دارای یک سرعت سنج تجدید نظر شده هستند که شامل یک برنامه کامپیوتری برای اندازه گیری دقیق سرعت رانندگی شماست . این سرعت سنج به رانندگی شما امتیاز می دهد. این امتیاز ها به صورت مقرون به صرفه ، نرمال و تهاجمی خواهد بود .بنابراین در مواقعی که سرعت شما زیاد باشد ، خودرو به کمک شما خواهد آمد. سیستم مخابراتی bluelink جدید هیوندا نیز بسیار با ارزش است . رابط کاربری بسیار آسان بوده و از لحاظ ظاهری بسیار زیباست . همچنین شما میتوانید با استفاده از گوشیها و یا ساعتهای هوشمند خود از راه دور مسائلی همچون آب و هوا و بسته بودن درها را کنترل کنید .

 

 

 

بروزرسانی پیشرانه

 

 

 

خودروهای نسل جدید از یک موتور ۴ سیلندر با تزریق مستقیم ۲ لیتری استفاده میکنند که جایگزین موتور ۲.۴ لیتری مدلهای قبلی شده است . این موتورها قدرتی برابر ۱۵۴ اسب بخار و گشتاوری به اندازه ی ۱۴۰ پوند-فوت بدون کمک نیروی الکتریکی تولید میکند. به طور کلی ۱۹۳ اسب بخار در هیبریدهای معمولی و ۲۰۲ اسب بخار در PHEV تولید میکند. همانند سایر خودروهای مدرن امروزی ، هیوندا سوناتای هیبریدی نیز حالتهای رانندگی مختلفی همچون eco ،نرمال و اسپورت را پیشنهاد میدهد. پاسخ ساسات نیز به طور کلی تنبل است اما این موضوع برای بیشتر خودروهای هیبریدی وجود دارد . مشکلی که وجود دارد این است که مدلهای هیبرید پلاگین تا ۷۵MPH یا ۱۲۱KPH در موتور الکتریکی را تا حداکثر ۲۴ مایل یا ۳۹ کیلومتر می تواند طی کند . این خودرو را میتوان به طور کامل در سطح ۲ شارژر ،برای ۳ ساعت شارژ کرد . همانند خودروی قبلی ، خودروی هیبریدی سوناتا تنها گیربکس اتوماتیک شش سرعته را داراست . تنها تفاوت آنها در این است که اینبار هیوندای ، جعبه دنده را توسط پمپ روغن الکتریکی با ولتاژ بالا کارآمد تر ساخته است.

 

 

وقت بخیر .

 

 

امکانات جانبی و قیمت گذاری

 

 

 

هیوندا هنوز قیمتی برای مدل هیبریدی جدید خود اعلام نکرده است . بنابراین اظهار نظر در مورد نحوه ی رقابت آن با سایر رقبا غیر ممکن است . البته این خودرو یک هیوندا است و مطمئننا یک خودروی رقابتی خواهد بود . مدل اصلی دارای چرخهای آلیاژی ۱۶ اینچی ، چراغهای عقبی LED و چراغهای رانندگی در طول روز ،صندلی های پارچه ای ،صفحه نمایش لمسی رنگی ۵ اینچی با شش بلندگو است . با فرض اینکه هیوندای ، مدل هیبریدی جدید خود را با قیمت مناسب ، برچسب بزند ، نسخه ی سبز خودروی نسل هفتم تازه بوده و جایگزین مناسبی برای فورد ، هوندا و تویوتا خواهد بود .

 

http://veneno.ir/wp-content/uploads/2016-Hyundai-Sonata-Hybrid-28.jpg

 

 

 

 

 

 

نویسنده: فرزام مردادیان 30 خرداد 1395 ساعت 18:41
+ ساسان شکوری
ممنون
31 خرداد 1395 ساعت 17:54
+ بابک عباسی
باز هم مثل همیشه عالی
1 تير 1395 ساعت 09:51
+ . صابری
سپاس آقا فرزام ، خودروهای نسل جدیدخیلی زیبا هستند. موفق باشید.
1 تير 1395 ساعت 13:10
+ مهدي ابراهيمي
سپاس
1 تير 1395 ساعت 15:47
+ هدايت عسگرخان مسكن
زیباتر شده مخصوصا داشبوردش. ممنون
2 تير 1395 ساعت 01:42
+ افشين داورپناه
ممنون...
2 تير 1395 ساعت 19:02
+ فرزام مردادیان
با تشکر از دوستان عزیزنم .
3 تير 1395 ساعت 11:04
+ فرزام مردادیان
و همچنان سایت 1 هفته از اخرین اپدیت شدنش میگذره .
3 تير 1395 ساعت 11:05
+ . صابری
الان دیگه همه چی آرومه... ما چقدر خوشبختیم... سایت مثل اینکه در تعطیلات تابستانی است. کاشکی مدیریت سایت دردست خود اعضاء بود ماننده آقا فرزام هم جوان وپرانرژی وباسلیقه هستند .
5 تير 1395 ساعت 14:57