بنتلی Flying Spur V8 S مدل ۲۰۱۷ را ببینید ـ[265 بازدید] [28 امتیاز]
ولوو V40 مدل ۲۰۱۶ در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی خواهد شد
خودروی V40 ساخت شرکت سوئدی ولوو که در سال ۲۰۱۲ به بازار عرضه شد، اقتصادی ترین خودروی حال حاضر این شرکت است. Volvo-V40-press-shot-900x600 با گذشت چهار سال، شرکت یک نسخه فیس لیفت از این خودرو را در نمایشگاه خودرو ژنو امسال که از ۱ مارس شروع می شود رونمایی خواهد کرد. ولوو به جزییات و ویژگی های این خودرو اشاره نکرده است، اما اعلام کرده که خودرو در تاریخ ۲۴ فوریه در سایت این شرکت قرار خواهد گرفت. مدل ۲۰۱۶ تا حدی ویژگی های طراحی جدید این شرکت که در سری ۹۰ آن معرفی شد را به ارث برده است. چراغ جلوهای T شکل که آدم را به یاد چکش می اندازند و شیشه های مشبک معقر در این مدل به چشم می خورند. نسخه کراس کانتری ولوو V40 نیز احتمالا چنین به روزرسانی را به خود خواهد دید. Volvo-S90-front-768x510 ولوو در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۶ از خودروی جدید خود به نام ولوو V90 رونمایی خواهد کرد. این خودرو بی شباهت به ولوو S90 نیست و بازار هدف آن اروپا است.
اولین تصاویر از پاگانی هوآیرا BC، سریعترین جنگنده ایتالیاییاولین تصاویر از پاگانی هوآیرا BC، سریعترین جنگنده ایتالیایی
پاگانی یک خودروساز ایتالیایی است که ماحصل ذهن خلاق یک علاقه مند به خودرو آرژانتینی است و از موتورهای پیشرفته ساخت مرسدس بنز و تیون شده توسط AMG استفاده می کند. PAGA-2 بنابراین بی راه نیست که پاگانی را ترکیبی ایده آل از ذوق طراحی ایتالیایی و مهندسی آلمانی بنامیم. پس از قدرت نمایی این خودروساز با سری مشهور زوندا که سال ها در انواع مختلف بر روی خط تولید بود. این کمپانی سرانجام حدود سه سال قبل مدل تازه ای تحت عنوان هوآیرا را معرفی کرد که یکی از سریع ترین خودروهای غیر هیبریدی جهان محسوب می شود. PAGA-3 حالا اما پاگانی یک قدم دیگر نیز به سمت جلو برداشته و مدل خاصی از هوآیرا رو به نام BC روانه بازار فروش کرده که البته تمامی ۲۰ دستگاه سری اول آن با قیمت حدود ۲٫۸ میلیون دلار به فروش رسیده اند. مدل اصلی هوآیرا در حدود ۱۳۵۰ کیلوگرم وزن و ۷۳۰ اسب بخار قدرت دارد، اما این ارقام برای نمونه BC به ۱۲۰۰ کیلوگرم و ۸۳۰ اسب بخار تغییر کرده اند. بنابراین هوآیرا BC عملا می تواند در زمانی کمتر از ۳٫۳ ثانیه مدل اصلی به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. PAGA-4 گفتنی است که این خودرو از پیشرانه ای ۱۲ سیلندر با آرایش خورجینی (V12) با حجم ۶٫۰ لیتر نیرو می گیرد و برای استخراج قدرت بیشتر در مدل BC، نیازمند برخی تغییرات آیرودینامیکی بوده است. مهمترین تغییر در این زمینه را علاوه بر ایجاد کانال های بزرگتر برای هوارسانی به پیشرانه می توان در طراحی مجدد بال بزرگ و زاویه متغییر عقب جستجو کرد. این بال جدید حالا در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت می تواند ۵۰۰ کیلوگرم وزن را بر روی محور عقب اعمال کند تا چسبندگی خودرو به سطح مسیر تامین شود.
پاگانی قصد دارد تا مدل رودستر از هوآیرا را ظرف چند ماه آینده عرضه کند و تاکنون ۵۰ دستگاه از سری ۱۰۰ دستگاهی اولیه این مدل را نیز پیش فروش کرده است. به نظر می رسد با این حساب در آینده نیز شاهد عرضه نمونه رودستر BC باشیم. خودرویی که می تواند دل بسیاری از کلکسیونرها و علاقه مندان ثروتمند سوپراسپرت های ایتالیایی را برباید.
تجربه رانندگی با کادیلاک CT6 مدل ۲۰۱۶
در اصطلاح نیروی دریایی، عنوان «پرچم‌دار» شناوری را مشخص می‌کند که بیشترین مهمات، بالاترین سرعت و زبده‌ترین نیروها را در یگان دارد. این مفهوم در صنعت خودرو با اینکه با اندکی لحن متفاوت به کار می‌رود، ولی در واقع، همان معنا را می‌دهد و یک مدل پرچمدار، نمادی از بهترین قابلیت‌های یک کمپانی است. کادیلاک نیز با مدل CT6 صاحب یک مدل پرچم‌دار جدید شده است. ۲۰۱۶_cadillac_ct6_27-516x378 البته این تنها چیزی نیست که موجب اهمیت CT6 شده است؛ بلکه این سدان رویکردی جدید را برای کادیلاک نشان می‌دهد. این کمپانی در زمینه‌هایی چون پرفورمنس، ابعاد، قیمت‌گذاری و حتی گنجایش موتورها، بازار اروپا را درنظر گرفته است. در حالی که مدل‌هایی چون ب‌ام‌و سری ۷ و مرسدس‌بنز کلاس S در پیش‌روی CT6 قرار دارند، شروع قیمت این مدل از ۵۳ هزار و ۴۹۵ دلار است که باعث می‌شود دسترسی بیشتری به آن وجود داشته باشد. همچنین این خودرو سبک‌تر، با طول کوتاهتر و دارای فضایی مشابه رقیبانش در داخل کابین است. ۲۰۱۶_cadillac_ct6_24-516x378 بنابراین به جای رقابت مستقیم با خودروهای هم‌رده، CT6 مأموریتی ساده در برهم زدن دسته‌بندی‌ها و نمایش بهترین «کادیلاک» ممکن دارد؛ به این معنا که تمام برند را با خود به بالا بکشد و بعداً به فکر باقی ماجرا باشد. ۲۰۱۶_cadillac_ct6_44-516x378 اگر قبلا یک CTS مدل ۲۰۱۶ را از نزدیک دیده باشید، وقتی در را باز کنید، با یکی از بهترین نمونه‌های طراحی داخلی کادیلاک روبرو می‌شوید. در عین حال، باید گفت که شرایط CT6 از این هم بهتر است. تمام الگوهای چوب، فلز، چرم و فیبرکربنی که در این کابین می‌بینید، کاملاً معتبر هستند و با اینکه طرح کلی کابین شرایط شگفت‌انگیز یک مرسدس‌بنز کلاس S را ندارد، ولی مطمئناً بهبود قابل‌توجهی را نسبت به کادیلاک‌های قبلی نشان می‌دهد. صندلی‌ها به شکل مناسب و راحت هستند و تکیه‌گاه مناسبی دارند. همچنین ۵ برنامه ماساژ مختلف می‌توان برای آنها انتخاب کرد. شاید یکی از بهترین توصیف‌های این خودرو، «یک تفسیر امریکایی از استایل آلمانی» باشد. ۲۰۱۶-cadillac-ct6-first-drive-0002-516x344 CT6 از بیرون، ظاهری زیبا و با وقار دارد و در آن چراغ‌های عمودی LED ویژه برند و خطوط برجسته کلاسیک در جلو و عقب خودنمایی می‌کنند. این خودرو از هر زاویه‌ای می‌تواند نگاه‌ها را به سمت خود جلب کند و کاپوت کشیده، پیش‌آمدگی کوتاه در جلو و قامت عریض باعث شده‌اند تا CT6 حضوری قدرتمند، حتی در حالت «پارک» داشته باشد. ۲۰۱۶_cadillac_ct6_25-516x378 کادیلاک می‌خواهد تنها یک کلمه را راجع به CT6 به یاد داشته باشیم و آن «داینامیک» است. این اصلاح، ۸ مرتبه در خبر اولیه مربوط به معرفی این سدان آورده شده است. امّا وقتی نوبت به رانندگی اولیه با این مدل می‌رسد، این مفهوم بیش از پیش معنا پیدا می‌کند. این خودروی لوکس بر روی یک پلتفرم با استفاده گسترده از آلومینیوم با نام «اُمگا» حرکت می‌کند که تکیه زیادی بر روی چسب‌های ساختاری و ریخته‌گری تحت‌فشار برای صرفه‌جویی در وزن دارد. با وجود طول کوتاهتر نسبت به یک کلاس S (به میزان ۶۴ میلی‌متر)، سطح نخست CT6 وزنی برابر ۱۶۵۹ کیلوگرم دارد که حدود ۴۵۳ کیلوگرم سبک‌تر از رقیب آلمانی‌اش است؛ درست می‌بینید، این یک اشتباه تایپی نیست! البته اگر واقعیت ماجرا را بخواهید، در صورتی که قصد داشته باشید تجهیزات زیادی به کادیلاک اضافه کنید، کادیلاک شما مسلماً به سنگینیِ مرسدس‌بنز خواهد شد. ولی این ابعاد در هنگام شتاب‌گیری و شرایط رانندگی سخت، خود را نشان خواهند داد. موتور پایه ۲ لیتری در CT6 چابک و سریع است و واکنش‌های بسیار خوبی دارد. خروجی ۲۶۵ اسب‌بخاری و ۴۰۰ نیوتن‌متری این موتور به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و ابعاد کوچک آن تنها در پیچ‌های تُند، احساس می‌شود. موتور متوسط ۳/۶ لیتری V6 شاید در سطح پایین‌تری نسبت به موتور ۳ لیتری دو توربوشارژر V6 از نظر هیجان رانندگی قرار داشته باشد؛ موتوری که ۴۰۴ اسب‌بخار و ۵۴۲ نیوتن‌متر را برای پیشرانه خودروی ۴ در فراهم می‌کند و در همین حال، در مدل‌های تریم بالاتر از یک دستیار الکترونیکی نیز بهره‌مند می‌شود. سیستم هوشمند انتخابی تمام چرخ متحرک، تنها در مدل‌های V6 در دسترس قرار می‌گیرد و از یک کلاج متغیر پیوسته در مواقع نیاز، به چرخ‌های جلو بهره می‌برد. در نتیجه، برای راننده این امکان را فراهم می‌کند که تسلط بیشتری بر پایداری خودرو در پیچ‌ها داشته باشد. به علاوه، CT6 سیستم فرمان هوشمند عقب و کنترل سواری مغناطیسی همراه با حالت‌های رانندگی مختلف در اختیار قرار می‌دهد. شما در این حالت‌های رانندگی می‌توانید مواردی را مانند سرعت شیفت دنده‌های گیربکس ۸ سرعته، حسّ سیستم فرمان و عملکرد پدال گاز را تحت‌تأثیر قرار دهید. علاوه بر گسترش دامنه سطح بالای کادیلاک، CT6 به عنوان بستری برای برخی از اولین تکنولوژی‌ها در صنعت خودرو عمل می‌کند. شاید تاکنون عنوان آینه دوربین عقب جنرال‌موتورز را شنیده باشید؛ سیستمی که با استفاده از دوربین‌های مختلف خودرو، تصاویر را به صورت مستقیم در محل آینه نمایش می‌دهد. این یکی از ویژگی‌های مناسب CT6 است که پسرعموی تمام‌الکتریکی کادیلاک، یعنی شورولت بولت نیز وجود دارد. البته تجربه این «آینه عقب» اندکی عجیب است؛ چرا که شما نمی‌توانید خود را در آن ببینید، مگر آن که آن را خاموش کنید (در حال خاموش، این نمایشگر دقیقاً مانند یک آینه عمل می‌کند). گسترش میدان دید، کاهش درخشندگی و کمتر شدن موانع دید ناشی از وسایل و مسافران، از جمله مواردی هستند که باعث می‌شوند که این یکی از مفیدترین ابزارهای مدرن در یک خودرو باشد. CT6 همچنین دارای یک سیستم ضبط ویدیوی ۳۶۰ درجه هوشمند است که که در هنگام برخورد یا تصادف به کار می‌افتد. همچنین موتور سطح بالای ۳ لیتری، اولین پیشرانه دو توربوشارژری است که قابلیت غیرفعال‌سازی سیلندر را در خود دارد. اگر در مورد تکنولوژی‌های داخلی CT6 صحبت می‌کنیم، هرگز نباید سیستم استریوی Bose Panaray را فراموش کنیم. این سیستم صوتی فوق‌العاده، یک از پیشرفته‌ترین سیستم‌ها در نوع خود است که از ۳۴ اسپیکر مختلف و یک پلتفرم ویژه آمپلی‌فایر برای ایجاد صدای واضح و با کیفیت بهره می‌برد. تجربه‌ای در کابین ساکت و آرام CT6 دوچندان می‌شود. در همین حال، CT6 امکان ارتباط سیستم عامل‌های اپل کارپلی و اندروید اتو را در اختیار قرار می‌دهد. فواید این سیستم‌عامل بی‌شمارند، ولی وقتی با سیستم اطلاعات و سرگرمی نه‌چندان جالب CUE مقایسه می‌شوند، بیشتر خود را نشان می‌دهند. با همه پیشرفت‌هایی که در این سیستم وجود دارد، پلتفرم کلی چندان ساده و کاربردی نیست، بسیار کُند است و نبود دکمه‌های واقعی، باعث می‌شود که نسل‌های قدیمی‌تر نتوانند به‌سادگی با آن ارتباط برقرار کنند. با این حال، نمایشگر استاندارد ۱۰/۲ اینچی را هم‌اکنون می‌توان با یک تاچ‌پد در وسط کنسول کنترل کرد. البته این ابزار، سرعت واکنشی همانند آنچه در یک لپ‌تاب می‌بینید، ندارد، ولی به هر حال، گزینه‌ی اضافه مناسبی است. کادیلاک مدل‌های سری ۷ و کلاس S را به عنوان رقیبان سطوح بالای CT6 مطرح کرده است. ولی اگر بخواهیم شرایط صندلی‌های عقب بین این سه مدل را مقایسه کنیم، کادیلاک حتی در نسخه پلاتینیوم ۸۳۴۶۵ دلاری‌اش، نسبت به دیگران، در شرایط پایین‌تری قرار می‌گیرد. نمایشگرهای دوگانه ۱۰ اینچی قابلیت پخش گوگل کروم‌کست و اتصال دستگاه‌های موبایل را با استفاده از پورت‌های مختلف فراه می‌کنند. در عین حال، فارغ از برخی عملکردهای پیام‌نگاری، بیشترین فایده این قسمت‌های جمع‌شونده، به عنوان یک صفحه نمایش است. جمع‌بندی علی‌رغم تمام کاستی‌هایی که وجود دارد، کادیلاک CT6 بدون‌شک یکی از درگیرکننده‌ترین، تکامل‌یافته‌ترین و خوش‌ساخت‌ترین خودروهای بازار است. این در حالی است که یک نسخه پلاگین هیبرید نیز تا سال آینده از راه خواهد رسید. همچنین سیستم «سوپر کروز» جنرال‌موتورز که یک سیستم اتوپایلوت با قابلیت رانندگی خودکار در بزرگراه است، تا سال ۲۰۱۷ در دسترس قرار خواهد گرفت. این سدان، در آینده یک موتور دو توربوشارژر V8 را نیز اضافه خواهد کرد. ولی اکنون نیز مدل ۲۰۱۶ کادیلاک CT6، یک تجربه تکنولوژی همراه با استایل و هیجان، هم برای مسافر و هم برای راننده در اختیار قرار می‌دهد. در همین حال، کادیلاک می‌گوید که یک پرچم‌دار دیگر در سطحی بالاتر از CT6 نیز تا سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد کرد. در نتیجه، سطح بالای این برند، از این هم فراتر خواهد رفت. نقاط قوت شروع قیمت قابل‌توجه بدنه زیبا و کشیده کابین ساکت و منحصر به فرد سیستم صوتی Panaray با ۳۴ اسپیکر احساس کوچکتر بودن نسبت به ابعاد واقعی نقاط ضعف تجربه سطح پایین‌تر در صندلی‌های عقب نسبت به سایر رقبا کُندی سیستم اطلاعات و سرگرمی CUE
فرستنده: رضا عظیمی 29 بهمن 1394 ساعت 14:29
+ . صابری
آقا رضا جان مثل گذشته مطالب و عکسهای نشانه سلیقه خوبتان است
1 اسفند 1394 ساعت 12:22
+ بابک عباسی
بسیر عالی دست شما درد نکنه
1 اسفند 1394 ساعت 22:46
+ افشين داورپناه
ممنون..
19 مرداد 1395 ساعت 18:20