هیوندای i40 مدل 2016 ـ[194 بازدید] [17 امتیاز]
هیوندای سوناتا در بازار اروپا در نسخه‌ای ویژه با عنوان i40 به فروش می‌رسد. خودرویی که علاوه بر رعایت استانداردهای اروپایی، برای سلایق مردمان این قاره تغییر یافته است. I40 نخستین بار در سال 2011 در نمایشگاه بارسلون رونمایی شد. I40 نشان می‌دهد که هیوندای نگاهی مصمم برای فتح تمام بازارها دارد.
هیوندای i40 در دو نسخه سدان و استیشن SW در بازار ایران نیز حضور دارد. مدل ویژه اروپا از یک پیشرانه دیزلی 1.7 لیتری نیز سود می‌برد که 139 اسب بخار قدرت دارد. گشتاور این موتور نیز 340 نیوتن متر است. شتاب صفر تا صد این مدل رقم ناامیدکننده 12.4 ثانیه است. اما طبیعی است که این تنها پیشرانه این خودرو نیست. علاوه بر موتور دیزلی، موتور 1.6 لیتری بنزینی سری گاما با قدرت 133 اسب بخار و گشتاور 165 نیوتن متر و موتور دو لیتری در تنظیمات مختلف با قدرت‌های 164 و 175 اسب بخار و گشتاور 200 و 213 نیوتن متر در دسترس می‌باشند.
این خودرو در آزمایشات تست تصادف یورو NCAP توانسته هر پنج ستاره ایمنی را کسب کند. در حالی که امتیاز حفاظت بزرگسالان در آن رقم بسیار خوب 92 درصد اعلام شده است.
هیوندای i40 در بخش طراحی بیشتر به النترا شباهت دارد تا سوناتا. مدل 2016 با تغییراتی شیک‌تر و موقرتر از سابق شده است. جلوپنجره پنج ضلعی با خطوط افقی تداعی کننده مدل‌های جدید آئودی می‌باشند. چراغ‌های LED روزتاب و مه شکن نیز در سپر و درون کاسه چراغ‌ها گنجانده شده‌اند. چرخ‌ها نیز بازطراحی شده و از نوع آلیاژی 18 اینچی می‌باشند. سپر و چراغ‌های عقب نیز مجدداً طراحی شده‌اند و چهره خودرو را تهاجمی‌تر و اسپرت تر نموده‌اند.
فضای کابین به نحو قابل ملاحظه‌ای درخشان و تمیز طراحی شده است. ممکن است تعدد کلیدها مخصوصاً روی فرمان در ابتدا گیج کننده باشند. یک نمایشگر FTT هفت اینچی برای سیستم سرگرمی درنظر گرفته شده است. این سیستم به خوبی با آندروید سازگار است. فضای داخلی کابین نیز راحت و جادار است. البته کمی فضای سر برای ردیف عقب کمبود دارد. توجه به جزئیات باعث شده تا فضایی آراسته و دقیق را شاهد باشیم.
در مورد عملکرد این خودرو مخصوصاً در مدل‌های دیزلی نمی‌توان دفاعی داشت. گیربکس شش سرعته دستی در این مدل‌ها نیز راهگشا نیست. در عوض در مدل‌های بنزینی 2.0 لیتری با گیربکس اتوماتیک هفت سرعته DCT با کلاچ دوگانه تا حدودی شاهد عملکرد بهتری هستیم.
در این حالت باید همیشه به یاد داشته باشید که در یک سدان یا استیشن بزرگ خانوادگی نشسته‌اید نه در یک خودروی اسپرت آلمانی. I40 سواری محکم‌تری نسبت به سوناتا ارائه می‌کند. این موضوع به کمک فنر و دامپرهای محکم تر ان برمی گردد. سروصدای تایرها نیز در کابین نسبت به سوناتا بیشتر شنیده می‌شود. در عوض راحتی و نرمی بیشتر سوناتا، i40 دینامیک بهتر و پایداری بیشتری را ارائه می‌کند.
این خودرو با تجهیزات خوب در مدل پایه، خودرویی مقرون به صرفه و با ارزش تلقی می‌شود. در این بین تسلط تویوتا کمری و فولکس پاسات در این سگمنت، کار را برای آن دشوار نموده‌اند.
فرستنده: M- Shalchi 14 بهمن 1394 ساعت 11:11
+ بابک عباسی
با سپاس فراوان
23 اسفند 1394 ساعت 21:55