خودرو فیات 124 اسپایدر ـ[235 بازدید] [18 امتیاز]
فرستنده: M- Shalchi 1 آذر 1394 ساعت 13:23
+ محمد حسين گلرسان کرماني
سپاس فراوان.قشنگه. اما استهلاك ايتاليايي ها واقعاً وحشتناكه.
3 آذر 1394 ساعت 07:47
+ . صابری
کمپانی مزدا از پس از رونمایی از خودروی سبک خود موسوم به ام ایکس ۵ میاتا (MX-5 Miata)، رویه‌ی جدیدی را در کاهش جرم اضافی و بی‌مورد در خودروهای اسپورت کوچک شروع کرده بود. در این مقاله وارد جزییات آن برنامه نمی‌شویم ولی به چند مورد از جالب ترین نکات آن برنامه اشاره می‌کنیم: چهار گوشه‌ی خودروی میاتا ۲۰۱۶ کم‌حجم‌تر و به سمت داخل متمایل هستند.
4 آذر 1394 ساعت 16:24
+ . صابری
مزدا در واقع گوشه‌های این خودرو را حذف کرده بود چون معتقد بودند که گوشه‌های حجیم در یک خودروی اسپورت بی‌استفاده بوده و باعث دور شدن خودرو از اصل اسپورت بودن و سبک بودن می‌شود. با نگاه به خودروی تماما جدید فیات ۱۲۴ اسپایدرکه البته مبتنی بر خودروی میاتا است می‌بینیم که طراحان ایتالیایی اهمیتی به چند کیلوگرم وزن بیشتر نداده‌اند و در این خودرو گوشه‌های کم‌حجم‌تر شده‌ی میاتا را به شکل سابق بازگردانده‌اند و با این کار شاید بتوان گفت ظاهر کلی خودرو کمی شیک‌تر و متفاوت‌تر شده است.
4 آذر 1394 ساعت 16:24
+ . صابری
خودروی فیات ۱۲۴ یک میاتای جدید است. در واقع این کار در مراحل اولیه توسط کمپانی مزدا برای فیات طراحی و ارایه شده بود. با این حال خودروی ساخت فیات به شکل قابل ملاحظه‌ای تغییر کرده و حداقل طراحی بیرونی آن با میاتا فرق دارد و این خودرو قیمت بالاتری داشته و نسبت به کروکی دوآتشه‌ی مزدا برای قشر ثروتمند‌تری از خریداران در نظر گرفته شده است.
4 آذر 1394 ساعت 16:24
+ . صابری
زیبایی برای زیبایی! هر چقدر که خودروی مزدا دارای انحناهای جالب و ریزه‌کاری های مختص ژاپنی و جزییات ساختاری است، خودروی فیات به همان اندازه خواسته به اصالت کلاسیک ایتالیایی نزدیک شود. گوشه‌هایی که مزدا به خاطر کاهش وزن خودرو از حالت مریعی خارج کرده و به شکل منحنی ساخته شده بودند در طراحی شیک خودروی فیات ظاهر مدرنی پیدا کرده است. کناره‌ها به شکل سنتی کشیده شده‌اند (حتی به شکل عمودی) و در این میان فقط یک خط افقی پیداست که از سپر جلویی تا چراغ‌های عقب کشیده شده و از لبه‌ی هر یک از درها هم می‌گذرد. حتی چراغ‌های گرد هم تغییر پیدا کرده و در حقیقت به طراحی سنتی خودروی اسپایدر اولیه برگشته‌اند. در نگاه اول چراغ‌های عقب شبیه چراغ‌های استفاده شده در محصولات اخیر مازراتی به نظر می‌آیند. در کل با نگاه به این خودرو و تغییرات ایجاد شده در آن، سرانجام آن را به عنوان یک خودروی فیات یا الگوی طراحی سنتی ایتالیایی خواهید پذیرفت.
4 آذر 1394 ساعت 16:24
+ . صابری
فاصله‌ی محورهای جلو و عقب در هر دو خودرو ۲۳۰ سانتی‌متر است. اما طول کلی فیات ۱۳ سانتی‌متر بیشتر است. این عدد در ابتدا شاید ناچیز به نظر آید اما در مدل ۱۲۴ همین اختلاف جزیی باعث نسبت‌های ابعاد متفاوت شده است و پشت خودرو کشیده‌تر و صاف‌تر شده و در قسمت جلو هم شبکه‌ی مشبک جلوی رادیاتور عمودی‌تر بوده و فاصله‌اش از شیشه‌ی جلویی بیشتر شده است. همانند اغلب طراحی‌های خارجی، شبکه‌ی مشبک شش تکه‌ی عمودتر شبیه مدل‌ اولیه‌ی ۱۲۴ است. همچنین از برخی زوایه‌ها، ورودی پایینی این خودرو شباهت زیبایی به دوج دارت دارد. سپر‌های ۱۲۴ نسبت به میاتا ۰.۵ سانتی‌متر عریض‌تر بوده و سقف آن به اندازه‌ی ۰.۲ سانتی‌متر پایین تر است.
4 آذر 1394 ساعت 16:25
+ . صابری
البته چون خودروی اسپورت اغلب اوقات قرار است به صورت روباز استفاده شود شاید مشخصات سقف اهمیت کمتری داشته باشد ولی به هر حال می‌توان گفت که هر دو خودرو در طرز کار سقف دارای عملکرد مشابه هستند. پارچه‌ی سقف ابتدا از قسمت بالای شیشه جلویی جدا می‌شود سپس با فشار دست به سمت عقب کشیده می‌شود و در نهایت جمع شده و بسته می‌شود. برای باز کردن سقف هم می‌توان از دسته‌ی تعبیه شده برای این کار استفاده کرد، پس از آزاد شدن ضامن سقف به آرامی شروع به بالا آمدن کرده و در نهایت بسته می‌شود. البته یک کنترل‌کننده‌ی سقف الکتریکی هم برای مدل‌های سفارشی فیات در نظر گرفته شده که شاید برای سهولت بیشتر مناسب باشد.
4 آذر 1394 ساعت 16:25
+ E. Ho
سپاس
2 دي 1394 ساعت 23:12
+ محمد رضا قاضوی
قشنگه
29 دي 1394 ساعت 14:01